Bedrijfsfotografie

In een wereld van snel schakelende consumenten is beeld onmisbaar. Met een goede foto of illustratie communiceer je veel sneller dan met woorden en is het direct duidelijk wat je te bieden hebt en waar jij en jouw bedrijf voor staan. Als fotograaf zoek ik de identiteit en het verhaal van jouw bedrijf, organisatie of product en leg die vast met mijn camera. Met licht, compositie, achtergrond en styling bepaal ik (eventueel afhankelijk van het reclameconcept) de juiste sfeer. Het resultaat: een mooi, helder en treffend beeld dat met één oogopslag jouw verhaal laat zien.

Portretfotografie

Treffender dan de legendarische Duits-Amerikaanse straat- en persfotograaf Alfred Eistenstaedt kan ik het eigenlijk niet zeggen: “It is more important to click with the people than to click with the shutter.” En waarom dat zo is? Portretten vertellen het verhaal van de persoon; een verhaal dat je alleen goed vast kunt leggen als je iemand ziet zoals hij echt is. Als een typisch ‘mensen-mens’ maak ik gemakkelijk contact en zorg ik voor een ontspannen sfeer waarin jij jezelf durft te laten zien voor mijn camera. Zo creëren we samen een portret waar jouw persoonlijkheid vanaf spat.

Het zit in de familie

Dat ik fotograaf geworden ben, daar was eigenlijk geen ontkomen aan. De liefde voor fotografie en spelen met licht is diepgeworteld in mijn familie. Mijn opa had als bijbaan straatfotografie en probeerde flanerende stelletjes en families over te halen om voor hem te poseren. Naast talloze complimenten over hoe mooi ze eruitzagen, riep hij altijd in steenkolenengels: “Reddie wail joe weet!” (Klaar terwijl u wacht!). Hij had geen flauw benul wat dat betekende, maar dat zeiden ze nu eenmaal altijd bij de Kodak-reclame op tv.

Mijn oom (en mijn naamgenoot) Louis maakte zijn eigen lichtshows. Hij zette glaasjes met gekleurd water en spiegeltjes op zijn platenspeler en terwijl die ronddraaiden, scheen hij met een zaklantaarn tegen de glaasjes. Ademloos stond ik te kijken. Mijn fascinatie voor licht was geboren.

Ook mijn vader had wat met fotografie. Op jonge leeftijd zette hij al zijn geld opzij om dezelfde camera te kopen als Henri Cartier-Bresson. Daarmee ging hij de straat op om mensen te fotograferen die mooi aangekleed en opgemaakt uitgingen, klaar om een avondje te gaan dansen. Hij vertelde me over het werk van beroemde fotografen, zoals zijn held Henri Cartier-Bresson, maar ook over Brassaï, Eva Besnyö, Yousuf Karsh (een meester in het spelen met licht) en Ed van der Elsken. Toen ik in 1994 mijn diploma haalde aan de Koninklijke Kunstacademie in Den Haag, was mijn vader enorm trots: ik was de eerste in de familie die van onze voorliefde voor fotografie ook echt fulltime zijn vak ging maken!

De verrassende taal van beeld

Als fotograaf spreek ik de taal van beelden. Met mijn fotografie leg ik jouw unieke beeldverhaal vast. Wat maakt juist jou, jouw bedrijf of jouw product bijzonder? Hoe wil je dat mensen jouw product zien? Hoe wil je zelf overkomen? De grammatica van beeld is vorm, licht en kleur. Met mijn vakmanschap, creativiteit en scherpe kijk op mensen, producten en situaties belicht ik verrassende kanten en maak ik zichtbaar wat je misschien zelf nog niet eerder had gezien.

waar is de studio

De studio van Louis Haagman Bedrijfsfotografie is gevestigd in Maassluis.

Het adres is:

Ankerstraat 16
3144 EA  Maassluis
06 55733067
Mail versturen